عید

بهار-ه- جان تولدت مبارک

  
نویسنده : محسن ; ساعت ۸:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/٢٩
تگ های این مطلب :خانواده


حلقه معیوب

یک زنجیره ی بر پای و گردن ما است که ریشه در اندیشه دارد. زنجیری که سه حلقه به هم پیوسته دارد

حلقه اول آنکه امر سیاسی را فورا به امری اخلاقی بدل می سازد. یعنی رقبای سیاسی دیوند و ما فرشته و خیلی منت سرشان بگذاریم محتاج هدایتند که گمراهانند. گفتگو ها از نوع اسطوره ای است و ما به یک اندیشه سیاسی باور داریم که حق است و طرف مقابل هم ناحق.

حلقه دوم آنکه امر اخلاقی به ضد خویش یعنی امری غیراخلاقی بدل می شود. زیرا اخلاقی بودن سیاست به اخلاقی کردن آدمها تاویل می شود. و البته آنکه این وظیفه را دارد خود خارج از حیطه اخلاق است. برایش هدف آنقدر مقدس است که تبعات ناخواسته حتی اگر به عظمت فاجعه ای باشد گردی بر غبار آن هدف نمی نشاند. البته نمی پذیرند که هدف وسیله را توجیه می کند اما فاصله شان از این اندیشه چندان زیاد نیست و همسایه دیوار به دیوار این تز اند.

حلقه سوم همه نشانه های یک حکومت دیکتاتور است. فساد، بی کفایتی، تبلیغات، ظلم

گره در حلقه اول است. امر سیاسی را همیشه به امری اخلاقی بدل نسازیم.

  
نویسنده : محسن ; ساعت ۱٢:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/٢۸
تگ های این مطلب :سیاست


گفتگو

گوش دادن مهارت بزرگ زیستن در میان جمع و یادگرفتن.

  
نویسنده : محسن ; ساعت ۱:٠٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/٢٠
تگ های این مطلب :قدم زدن


لیبی - 3

قذافی اعلام میکند رهبر انقلاب است و نمیتواند استعفا بدهد

بعد اعلام میدارد که از سال 77 نقشی در ایجاد وضعیت نداشته است و اگر خرابی وجود دارد بقیه مقصرند.

سوال اساسی فلسفه سیاست این است که چرا باید مردم به دستورات رهبران و سیاستمداران تمکین نمایند.

یکی از این مبانی فلسفه سیاسی با عنوان تغلب است و صورت ساده آن است که چون کسی پیروز شد پس بر حق است. بنابراین از دل این نظریه تمکین به حکومت مغولها هم در آمده است. نظریه ای که هیچ جیز باطلش نمی کند جز زورمندی نفر بعدی.

جهان سمت ما تقریبا تنها نظریه سیاست اش این است. چون بر سرکاریم پس برحقیم.

قذافی نمونه ایده آل این نظریه است. مشروعیت و حقانیت اش در این است که بر سرکار است پس چون حق است باید بر سرکار باشد و برای این ماندن همه چیز مجاز است. تمام خرابی ها مسئولش دیگرانند چون به دلیل موفقیت در دستیابی به قدرت حتما همه چا حق با من است.

  
نویسنده : محسن ; ساعت ۱٢:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/٧
تگ های این مطلب :سیاست


لیبی-2

از دیدگاه فوئرباخی ما نه به ذات که به صفات موجودی بنام خدا دل مبندیم. اما این صفات  بارشده بر ذات خداوند، رفع نقایص انسان است که شکل کمال یافته شان را در این وجود می یابد. خدای عادل، کامل و دانا فرافکنی و کامل کننده انسان ناعادل و ناکامل و نادانا است. ما نهایت این متناهی ها را به خدا نسبت میدهیم.

این نگاه فوئرباخی در قدافی به صورت بارنمودن تمام پلیدی ها بر دشمنان است. او تمام زشتی هایش را به طرف مقابلش نسبت می دهد. آنچه در لیبی رخ میدهد آیینه تمام نمای درون مردی است که لبریز از پلیدی است. انسانی که حاصل شور و نادانی است.

انسانی که هیچ چیز برای از دست دادن جز قدرت ندارد چرا که معنای زیستنش فقط باقی ماندن در قدرت است اینک باید از این گیر افتادن در سه کنج محوشدن برهد.

قذافی اینک نشانه انتهای پلیدی آدمی است. بیچاره روسو که فکر می کرد ذات آدمی پاک است.

درس بزرگ لیبی این است که باید لگامهای سخت و سفتی بر قدرت زد.

  
نویسنده : محسن ; ساعت ۱٠:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/٤
تگ های این مطلب :سیاست


لیبی

ملتها سالهاست که دیگر رعیت نیستند. گوسفند نیستند. اما سیاستمدارانی هستند که هنوز به مردمانشان به عنوان گوسفند می نگرند و خود را چوپان، و نگهبانان مردم را سگ می شناسند. چوپان و سگان، گوسفندان دیگران را میدرند نه گوسفندان خود را.

گاهی اینکه در دورانی درخشان باشی باعث افتخار است و اما گاه بودن در زمان دیوانگان و خونخواران باعث تاسف.

تاریخ سیاستمداران درنده کمی را بیاد دارد که گوسفندان خود را دریده است. و این مشهورترینشان بی شک معمر قذافی است.

خونخواران به جان ملتهای دیگر افتادند اما کمتر کسی از اینان مردمان خویش را بمباران کردند.

بودن در روزگاری که معمر قدافی هنوز برسرکار است شرم بزرگ برای بسیاری از ما است.

مسئولیت اخلاقی همه ما تلاش برای پاک کردن این لک ننگ بشریت است. کاشکی می شد کاری کرد که این روزگار زودتر بپایان برسد.

  
نویسنده : محسن ; ساعت ۱۱:٠٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/۳
تگ های این مطلب :سیاست


بزرگی

بزرگواری، بزرگترین علت هجوم کوتوله ها به بزرگان است.

  
نویسنده : محسن ; ساعت ۱٢:٠٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/٢
تگ های این مطلب :خانواده